Zakończenie budowy podpór

Zakończenie budowy podpór 06.08.2015

W ciągu półtora miesiąca, zgodnie z harmonogramem, ukończono budowę fundamentów (pali) oraz żelbetowych korpusów przyczółków mostu.

Ze względu na uwarstwione podłoże gruntowe występujące w rejonie mostu zaprojektowano fundamenty pośrednie w postaci pali wierconych, formowanych w gruncie. Zastosowano pale o przekroju kołowym ϕ60cm z betonu C25/30 zbrojonego prętami ϕ25. Jako zbrojenie na ścinanie posłużyły spirale z pręta ϕ12 o skoku 15cm. Zaprojektowano po 10 pali na przyczółek, w 2 rzędach o rozstawie 1,80m. Odległość pomiędzy palami w prostopadłym kierunku wynosi 2,20 m. Długość pali wyniosła od 5 do 7 m.

Pale zostały zwieńczone żelbetowym oczepem o wymiarach 1,00×2,80×10,86 m z betonu C30/37 zbrojonego prętami stalowymi gat. B500SP (A-IIIN). W celu zakotwienia zbrojenia pionowego przyczółków zaprojektowano rząd prętów  ϕ25 co 20 cm od strony zasypki i rzeki.


Korpusy przyczółków mostu zaprojektowano jako konstrukcje pełnościenne o szerokości 10,46m i wysokości 3,88m. Grubość korpusu wynosi 1,30m. Do korpusów podwieszono skrzydła podparte na oczepie o długości 3,85m i grubości 0,35m. Górne krawędzie skrzydeł ukształtowane są w spadku podłużnym dostosowanym do spadku podłużnego jezdni. Za każdym z przyczółków zaprojektowano płyty przejściowe o długości 4,0m, grubości 0,30m i szerokości 8,4m, które oparte są na wsporniku ukształtowanym przy korpusie. Wspornik pod płyty przejściowe zaprojektowano ze spadkami poprzecznymi 2%.

W najbliższych dniach zostaną wykonane zasypki za przyczółkami oraz płyty przejściowe.

Nowsza wiadomość Nowsza wiadomość Starsza wiadomość

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]