Montaż belek kompozytowych

Montaż belek kompozytowych 28.08.2015

Zakończyliśmy kolejny etap budowy mostu. Cztery 22 m dźwigary z kompozytów FRP zostały ustawione w swojej docelowej pozycji!

Transport belek mostowych z Zakładu Prefabrykacji w Warszawie na miejsce budowy (Błażowa) odbywał się przy wykorzystaniu ciągnika siodłowego z rozsuwaną naczepą. Dzięki niskiej wadze elementów (około 3700 kg każdy) było możliwe załadowanie dwóch belek na samochód. Dźwigary zostały dostarczone w dwóch turach w tygodniowym odstępie. Pozwoliło to na wykorzystanie do transportu tego samego pojazdu.

Transport dźwigarów z kompozytów FRP

Do rozładunku samochodu oraz ustawienia belek w docelowym położeniu wykorzystano żuraw samochodowy Coles  Hydra 40 o nośności 40 ton. Użycie pojazdu o takim udźwigu nie byłoby możliwe gdyby prefabrykaty były wykonane z tradycyjnych materiałów. Belki były podnoszone w środku rozpiętości za pomocą czterocięgnowego zawiesia łańcuchowego mocowanego do uchwytów przykręconych do sworzni, które będą elementami zespalającymi dźwigar z płytą betonową. Łączny czas montażu wszystkich czterech belek wyniósł około 2 godzin.


Belki zostały ustawione na tymczasowych podporach wykonanych z szalunków systemowych. Przyczyną tego jest to, że - zgodnie z projektem - belki nie mają spoczywać bezpośrednio na łożyskach. Ich końce zostaną obetonowane (również od dołu), a każda z poprzecznic będzie spoczywać na dwóch łożyskach. Masywne poprzecznice podporowe pozwoliły na wyeliminowanie poprzecznic przęsłowych.

Nowsza wiadomość Nowsza wiadomość Starsza wiadomość

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]