Badanie belki - etap II

Badanie belki - etap II 16.06.2015

Zakończyliśmy drugi etap badań dźwigara kompozytowego. Belka została obciążona siłą o wartości1551 kN. Pomimo to nie udało nam się jej zniszczyć! Następnie w etapie II badań statycznych dźwigar hybrydowy został wstępnie dociążony 20 blokami betonowymi o łącznym ciężarze 291 kN. Następnie po nałożeniu bloków betonowych zostało przyłożone obciążenie od siłowników do płaszczyzny płyty pomostu. Obciążenie od siłowników zostało przyłożone do płaszczyzny kontaktu za pomocą ceownika stalowego o wymiarach  2,50 × 0,30 m, na którego z kolei obciążenie było przekazywane za pomocą stalowego, użebrowanego dwuteownika (belki trawersowej) o szerokości 1,60 m (prostopadle do belki) × 0,25 m (równolegle do belki). Podczas II etapu badań wykonano łącznie 6 cykli stopniowo zwiększającym się w kolejnych cyklach obciążeniem z uwzględnieniem ciężaru od bloków betonowych.

Obciążenie graniczne o wartości 1551 kN (suma ciężar bloków betonowych oraz maksymalnego wytężenia siłowników) nie spowodowało globalnej utraty nośności belki hybrydowej. Jednak wywołało lokalne uszkodzenia w postaci licznych delaminacji na pasie dolnym, środniku oraz pasie górnym. Pomimo tych wad dźwigar mostowy nadal pracuje sprężyście. W związku z tym jest planowany III etap badań dźwigara. Będzie on obciążany zmęczeniowy 2 mln razy. Co 500 tys. cykli są planowane dodatkowe badania statyczne (przy wyższym poziomie obciążenia).

Nowsza wiadomość Nowsza wiadomość Starsza wiadomość

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]